DSC 0043 1000X760

Ένας από τους πιο ισχυρούς κλάδους της οικονομίας και της επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα είναι το εμπόριο. Ο εκσυγχρονισμός των επιχειρήσεων με τα νέα τεχνολογικά επιτεύγματα, η ραγδαία αύξηση του ανταγωνισμού λόγω αυξανόμενης επιχειρηματικότητας και η διάδοση του μάρκετινγκ στα πλαίσια της οργάνωσης και διαχείρισης των ανταλλαγών μεταξύ των επιχειρήσεων και της αγοράς έδωσαν το έναυσμα για την αναβάθμιση του εμπορίου.

Η οικονομική δυσπραγία του αγοραστικού κοινού που επικρατεί στις μέρες μας δημιουργεί επιτακτική την ανάγκη της προσέλκυσης πελατών για την αύξηση των πωλήσεων στο χώρο του φαρμακείου. Κατά αυτόν τον τρόπο οι επιχειρήσεις καθημερινά προσπαθούν να κάνουν το καλύτερο δυνατό έτσι ώστε να επιβιώσουν στην αγορά. Χρησιμοποιούν διάφορα τεχνάσματα όπως κατάλληλους συνδυασμούς των προϊόντων, του χώρου προβολής και του περιβάλλοντος χώρου με στόχο την ενθάρρυνση των πωλήσεων.

2013 09 04 15.44.24

Το merchandising είναι ένα εργαλείο το οποίο απαρτίζεται από πολλά μέρη και αποτελεί ζωτική σημασία για το φαρμακείο. Πιο συγκεκριμένα αναφέρεται στην ποικιλία προϊόντων διαθέσιμων προς πώληση και στην παρουσίαση αυτών με τέτοιο τρόπο ώστε να διεγείρει το ενδιαφέρον και να δελεάζει τον πελάτη να προβεί σε αγορά. Στοχεύει στην πληρέστερη πληροφόρηση των πελατών για το προϊόν με τον πλέον δημιουργικό και αποτελεσματικό τρόπο.Θέτει ένα χωρικό περιβάλλον για την προβολή του προϊόντος ώστε να τραβάει τα βλέμματα, να εντυπώνεται στη μνήμη και να ανακαλείται εύκολα σε βάθος χρόνου. Απώτερος σκοπός είναι η προσέλκυση του ενδιαφέροντος του υποψήφιου πελάτη για να τον οδηγήσει στη λήψη απόφασης αγοράς σε ελάχιστο χρονικό διάστημα. Τα οφέλη επίσης περιλαμβάνουν την ικανοποίηση του πελάτη προτρέποντάς να επιστρέψει στο μέλλον για περαιτέρω αγορές, μείωση των δαπανών κάνοντας σωστή διαχείριση του αποθεμάτων/παλαιού στοκ, απελευθέρωση χώρου, αυξημένες πωλήσεις.

Το merchandising ξεκινάει από την βιτρίνα του καταστήματος. Η πρωτοτυπία, η ποιότητα και οργάνωση της βιτρίνας του φαρμακείου είναι σημαντικός παράγοντας για τον περαστικό. Σιωπηρά αναγγέλλει τι μπορεί κανείς να περιμένει μέσα. Η βιτρίνα που ακολουθεί τις τάσεις τις εποχής με τον σχεδιασμό της και την καθαρότητά της προσελκύει την προσοχή, προκαλεί το ενδιαφέρον και προσκαλεί τον πελάτη στο κατάστημα. Η υπερφορτωμένη βιτρίνα δυσκολεύει τους πελάτες να προσδιορίσουν το μήνυμα και ποια είδη προωθούνται. Επίσης οι αγοραστές χάνουν το ενδιαφέρον τους όταν οι βιτρίνες παραμένουν ίδιες για καιρό, η καινούρια βιτρίνα με νέα προϊόντα υποδηλώνει ότι υπάρχει καινούριο εμπόρευμα. Από τη βιτρίνα αντιλαμβάνεται ο περαστικός πόσο ενδιαφέρεται ο φαρμακοποιός για το φαρμακείο του άρα και για τον συνάνθρωπό του, πόσο είναι ενημερωμένος για νέα σκευάσματα και προϊόντα και πόσο είναι καταρτισμένος πάνω στο αντικείμενό του. Στην πρόσοψη του φαρμακείου, η πινακίδα με τον σχεδιασμό και την καλαισθησία της είναι ένας σιωπηρός πωλητής και δίνει την πρώτη εντύπωση για το κατάστημα. Πρέπει να γίνεται αντιληπτή από μεγάλη απόσταση, μέρα και νύχτα.

Συνήθως ο φαρμακοποιός είναι ο μόνος άνθρωπος που εξυπηρετεί το αγοραστικό κοινό στο φαρμακείο. Το γεγονός αυτό κάνει ακόμα πιο σημαντικό να μπορεί το εμπόρευμα να πουληθεί μόνο του. Έτσι πρέπει να επενδυθεί μεγαλύτερη προσπάθεια στην παρουσίαση των εμπορευμάτων με την κατάλληλη σήμανση και φωτισμό, ώστε οι πελάτες εύκολα να βρουν και να αγοράσουν τα είδη που θέλουν.

Πώς αντιλαμβάνεται ο φαρμακοποιός όμως ότι το merchandising του φαρμακείου είναι το ιδανικό? Δεν έχει παρά να παρατηρήσει τις κινήσεις των περαστικών και των πελατών του. Αν περπατώντας στο πεζοδρόμιο διακόπτουν την πορεία τους χαζεύοντας μια καλοστημένη βιτρίνα ή αν τους μαγνητίζει το βλέμμα κάποια από τα προϊόντα υγείας και ομορφιάς στον εσωτερικό χώρο, τότε λειτουργεί κάποια τεχνική του merchandising. Αν καταλήγουν στο ταμείο κάνοντας παρορμητικές αγορές τότε υποκύπτουν στο μεγαλείο του.

Το merchandising δεν ορίζεται από καθορισμένους κανόνες. Κυρίως χαρακτηρίζεται ως τέχνη που ακολουθεί τις τάσεις τις εποχής. Ωστόσο το αποτελεσματικό merchandising στηρίζεται σε ορισμένες βασικές αρχές. Η εξειδίκευση της InnovoConstructionsστον τομέα με το εξαιρετικά ικανό και εκπαιδευμένο προσωπικό, τη συνεχή κατάρτιση και την μακροχρόνια εμπειρία αποτελεί δύναμη και μελλοντική εγγύηση για την επιτυχία του φαρμακείου και την αύξηση των εσόδων του.

InnovoConstructions

Διεύθυνση: Γράμμου 67, Άγιος Δημήτριος, Αθήνα
Τηλ.: 210 9717925 / Fax: 210 9717926
Το γραφείο λειτουργεί από τη Δευτέρα έως την Παρασκευή, 09:00 έως 17:00.

http://www.innovo.gr/ 

http://innovopharmacy.gr/ 

6o PCCTr 300x300 banner
IDEEAF Banner 300x300 1
vian
300x300 copy
300x300 DATABOXAD

Web Banner χάρτης Pharmacorner.gr