Μία εικόνα αξίζει χίλιες λέξεις!
Παραθέτουμε εν συντομία τα βασικά σημεία που κάθε φαρμακείο θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη του εάν επιθυμεί να έχει ένα άρτιο branding.
Προσωπικό
- Σωστή επιλογή
- Περιγραφή θέσεως εργασίας
- Εκπαίδευση (επιστημονική και συμπεριφοράς)
- Κίνητρα
Εσωτερική επικοινωνία με τον πελάτη
- Σωστή σηματοδότηση
- Τοποθέτηση προϊόντων
- Ύφος-Ταυτότητα
- Ανανέωση εμπορεύματος
- Καμπάνιες
Merchandising
- Προβολή των προϊόντων
- Υλικά στο σημείο πώλησης
- Βιτρίνα
Κατάστημα
- Design
- Διαρρύθμιση
- Φωτισμός, μουσική, άρωμα, περιβάλλον
Προϊόντα
- Επάρκεια όχι stock
- Προϊοντικό μίγμα
- Ποικιλία (μήκος και βάθος)
- Συσκευασία
Εξυπηρέτηση
Πριν την αγορά:
- Επικοινωνιακό πλάνο, εξυπηρέτηση
- Συμπληρωματικές υπηρεσίες-προτάσεις
Μετά την αγορά:
- Ασφάλεια
- Δείγματα
Εμπειρία
- Κάλυψη αναγκών
- Δημιουργία αναγκών
- Προσδοκίες πελάτη à υπέρβαση
- Δημιουργία πιστότητας
Ποιος είναι, λοιπόν, ο στόχος μας;
Η επωνυμία!
Ένας ολόκληρος κόσμος ξετυλίγεται όταν κανείς βλέπει, ζει ή απλώς σκέφτεται μια επωνυμία. Επεμβαίνουμε στην επιλογή του καταστήματός μας από τον ίδιο τον πελάτη. Προκειμένου ο πελάτης να σκεφτεί ότι το κατάστημά μας έχει ωραία βιτρίνα και διαφημιζόμενα είδη, θα πρέπει να έχουμε προσέξει τα εξής:
- Επωνυμία φαρμακοποιού
- Υπηρεσίες, διαφοροποίηση
- Βιτρίνα με άποψη
- Επικοινωνία προσφορών
Επίσης, για να εμπνέει οργάνωση το φαρμακείο και για να σκεφτεί ο πελάτης ότι «θα με ενημερώσουν για τη φροντίδα της επιδερμίδας μου», θα πρέπει να δώσουμε έμφαση στα παρακάτω:
- Εσωτερική σηματοδότηση (π.χ. ΟΤC)
- Κατηγοριοποίηση
- Ατμόσφαιρα
- Ανθρώπινο δυναμικό-Εξειδικευμένο άτομο
- Διάταξη
- Μάρκες
Τέλος, όταν ο πελάτης αποζητά ολοκληρωμένη περιποίηση και σωστή πρόταση για προϊόντα, τότε οφείλουμε να λαμβάνουμε πάντοτε υπόψη τα παρακάτω:
- Τακτοποίηση
- Ποικιλία
- Συσκευασία
Πηγή: Mochael Van Tongeren “Retail Brand”, 2003