Προσέξτε λίγο τις διαφημίσεις σε τηλεόραση και περιοδικά. Σχεδόν σε όλες, μαζί με το site του προιόντος ή της εταιρείας αναφέρεται και η σελίδα στο facebook. Mάλιστα στις περισσότερες θα δούμε να μας προτρέπουν να κάνουμε like για να κερδίσουμε δώρα μετά από κλήρωση. Η κίνηση είναι απόλυτα λογική, αν σκεφτούμε ότι απευθύνονται σε μια αγορά 3,4 εκατ. Ελλήνων, εκ των οποίων 200.000 άνοιξαν λογαριασμό στο συγκεκριμένο site κοινωνικής δικτύωσης μόλις στο τελευταίο τρίμηνο.
Αντιθέτως, τα νούμερα για τους 54 Φαρμακευτικούς Συλλόγους είναι απογοητευτικά. Από τους 6 κοινωνικά δικτυωμένους συλλόγους πριν από μερικούς μήνες, φτάσαμε αισίως στους… 8, όταν την ίδια ώρα κάποιες εκατοντάδες συνάδελφοι γίνονταν μέλη της μεγαλύτερης διαδικτυακής κοινότητας. Το ευχάριστο της υπόθεσης είναι ότι πρόκειται για τους 2 μεγαλύτερους συλλόγους της χώρας, τον ΦΣΑ και τον ΠΦΣ, και οι οποίοι κατάφεραν να μαζέψουν 600+ και 400+ «αρέσκειες» σε διάστημα λίγων εβδομάδων. Γιατί άραγε οι υπόλοιποι Σύλλογοι δεν ακολουθούν;
O πρώτος λόγος είναι ότι πολλοί το σκέφτονται αλλά δεν το προχωράνε λόγω πολλών εκκρεμών υποθέσεων του κλάδου (ωράριο, καθυστερήσεις πληρωμών κ.λπ.). Ο δεύτερος είναι ότι δεν ξέρουν πόσο απλό είναι.
Πραγματικά, για τη δημιουργία μιας σελίδας κοινωνικής δικτύωσης ενός οποιουδήποτε Φαρμακευτικού Συλλόγου χρειάζονται στοιχειώδεις γνώσεις και 2 λεπτά ελεύθερου χρόνου. Από εκεί και ύστερα, βέβαια, απαιτείται χρόνος για την καθημερινή ενημέρωση της σελίδας, ο οποίος εξαρτάται αποκλειστικά και μόνο από τη δομή του site του Συλλόγου. Αν παρέχει τη δυνατότητα εγγραφής μέσω RSS ή είναι τύπου blog (blogger, wordpress, yooblog κ.λπ.), τότε ο διαχειριστής της σελίδας περνάει… "ζωή και κότα", μιας και μπορεί να ρυθμίσει την αυτόματη ανάρτηση ειδήσεων και επισκέπτεται τη σελίδα, αραιά και που, για μικροπροσθήκες. Δυστυχώς, τα περισσότερα sites Συλλόγων δεν παρέχουν αυτή τη δυνατότητα, με αποτέλεσμα ο χρόνος ενασχόλησης να είναι σαφώς μεγαλύτερος- αυτό όμως δεν πτόησε ποτέ ανθρώπους με μεράκι…
Οι fan pages είναι, λοιπόν, απαραίτητο συμπλήρωμα ενός αξιοπρεπούς site και αυτό ισχύει από αναψυκτικά και οδοντόκρεμες, και φτάνει μέχρι τους Φαρμακευτικούς Συλλόγους. Η δράση και των δύο, σε ό,τι αφορά την επισκεψιμότητα, δεν είναι αθροιστική αλλά συνεργική, δηλαδή 1+1=5 και όχι 1+1=2. Έτσι, για να θυμηθούμε και λίγο τη Φαρμακολογία!
Κώστας Μανωλόπουλος, φαρμακοποιός, μέλος Δ. Σ. ΦΣΑ
farmakopoioi.blogspot.com