salamos

«Συνεχής μάθηση και νέες ιδέες είναι το "κλειδί" για την ανάπτυξη του marketing της επιχείρησης»

 

Στην εποχή των γρήγορων ρυθμών ανάπτυξης, πόσο επιτακτική είναι η ανάγκη της συνεχούς ενημέρωσης των φαρμακοποιών;

Η εποχή μας χαρακτηρίζεται ως εποχή της πληροφόρησης, της ταχύτητας και της τεχνολογίας. Χαρακτηριστικό το οποίο δεν θα μπορούσε να λείψει και από τον κλάδο μας. Βασική προϋπόθεση για έναν επαγγελματία είναι η συνεχής εξέλιξή του, πράγμα το οποίο είναι επιτακτικό για ένα φαρμακοποιό, για να μπορέσει να ανταπεξέλθει στη «νέα εποχή».

Εκτός από τις ημερίδες και τα συνέδρια, πόσο σημαντικό θεωρείτε τον ρόλο του Διαδικτύου στην ενημέρωση των επιστημόνων Υγείας, τόσο για τις επιστημονικές εξελίξεις όσο και για τις εξελίξεις στον χώρο της αγοράς του φαρμάκου;

Πλέον το Διαδίκτυο έχει σοβαρή θέση στην καθημερινότητά μας. Είναι ένα μέσο πληροφόρησης, στο οποίο ο καθένας μπορεί να βρει τα πάντα. Ο Φαρμακοποιός πρέπει να το χρησιμοποιήσει πλέον ως βασικό του εργαλείο, καθώς και τις γνώσεις του μπορεί να διευρύνει αλλά και την επιχείρησή του επίσης.

Οι πελάτες του φαρμακείου στις μέρες μας έχουν γίνει ιδιαίτερα απαιτητικοί, καθώς τα φαρμακεία δεν είναι μόνο σημεία πώλησης φαρμάκων, αλλά παροχής συμβουλών για θέματα υγείας και ομορφιάς. Πόσο αναβαθμίζεται μέσα από αυτό το στοιχείο ο ρόλος του φαρμακοποιού και η σχέση του με τον πελάτη;

Η σχέση μεταξύ φαρμακοποιού και πελάτη έχει πλέον αλλάξει μορφή. Δεν έχει καμία σχέση με την κλασική που μάθαμε όλοι μας από παλιές φωτογραφίες, βιβλία και ταινίες. Βασικός ρόλος του φαρμακοποιού είναι να μπορεί να συμβουλεύσει τον ασθενή του, να ακούει τα προβλήματά του και να μπορεί να του προτείνει λύσεις.

Η σχέση αυτή στις μέρες μας έχει αναβαθμιστεί, καθώς πολλά από τα ζητήματα που απασχολούν τους πελάτες μας δεν έχουν καμιά σχέση με τα προβλήματα παλαιοτέρων χρόνων, πράγμα το οποίο δείχνει πόσο σημαντική είναι για την κοινωνία η επαφή μας με τον κόσμο.

Εκτός, όμως, από επιστήμονας, ο φαρμακοποιός είναι και επιχειρηματίας. Πόσο καθοριστικό θεωρείτε τον ρόλο του marketing για την ανάπτυξη της επιχείρησής σας και ποια τα βήματα που ακολουθείτε;

Η αρχή κάθε επιχείρησης είναι το marketing. Βασική προϋπόθεση για την ανάπτυξή της. Όπως είπαμε και πριν το Διαδίκτυο είναι ένα σημαντικό εργαλείο στην ανάπτυξη του φαρμακείου και είναι ένα από τα βασικά βήματα που ακολουθώ.

Δεν πρέπει να μένουμε ποτέ στάσιμοι, καθώς αυτό θα έχει αντίκτυπο και στην επιχείρηση. Συνεχής μάθηση και νέες ιδέες είναι το "κλειδί" για την ανάπτυξη του marketing της επιχείρησης.

Μετά τις τελευταίες εξελίξεις στη φαρμακευτική αγορά, πώς βλέπετε το μέλλον του ελληνικού φαρμακείου;

Δυστυχώς, με την τροπή που έχουν πάρει τα πράγματα το μέλλον του Έλληνα φαρμακοποιού δεν είναι ποτέ σίγουρο. Δεν ξέρουμε τι θα μας ξημερώσει αύριο. Ταμεία, νόμοι, κυβερνήσεις, νομοσχέδια, είναι λέξεις που δυστυχώς ακούγονται σε μεγάλο βαθμό όλο και πιο συχνά από τα χείλη συναδέλφων. Αντί να έχουμε ως πρώτο μέλημά μας τη σχέση μας με τον κόσμο, την ανάπτυξη της επιχείρησης και του κλάδου, ασχολούμαστε με κάθε λογής γραφειοκρατικό και έκτος επιστήμης θέμα. Πράγμα το οποίο μειώνει τον φαρμακοποιό ως επιστήμονα.

Θέλω να πιστεύω πως το μέλλον του ελληνικού φαρμακείου θα έχει μόνο θετικά πράγματα να δείξει, και για τον κλάδο αλλά και για την κοινωνία γενικότερα. 

6o PCCTr 300x300 banner
Nuro 400LC Banner MAR2023 copy
vian

Flash not installed.

300x300 DATABOXAD

Web Banner χάρτης Pharmacorner.gr