Τι πρέπει να προσέξετε και τι να αποφύγετε για την καλύτερη εικόνα του φαρμακείου σας;
Ναι
• Φροντίστε τη βιτρίνα του φαρμακείου σας. Είναι η πρώτη εικόνα που βλέπει ο πελάτης. Πετάξτε τα σκονισμένα σατέν υφάσματα και τις ξεθωριασμένες από τον ήλιο πανκάρτες, και διατηρήστε την καθαρή και φροντισμένη. Μην ξεχνάτε ότι η βιτρίνα είναι το μέσο του φαρμακείου που αναδεικνύει την ταυτότητά του.
• Διαμορφώστε την εικόνα του φαρμακείου σας σύμφωνα με το είδος τις πελατείας. Π.χ. μην προβάλλετε έντονα τα καλλυντικά όταν το 80% των πελατών σας είναι πάνω από 50 ετών.
• Ξεκινήστε ένα 3μηνο χρονικό πλάνο και επιλέξτε να αλλάζετε θέματα ανάλογα με την εποχικότητα π.χ. αντηλιακά το καλοκαίρι, βιταμίνες τον χειμώνα.
• Ο πελάτες που μπαίνουν στο φαρμακείο σας πρέπει να το επιλέγουν για εσάς. Το φαρμακείο πρέπει να αντικατοπτρίζει εσάς και όχι τις διάφορες εταιρείες. Τα πολλά αυτοκόλλητα, που προτείνουν οι εταιρείες, αλλοιώνουν την ταυτότητα του φαρμακείου.
• H βιτρίνα σας πρέπει να έχει ένα μήνυμα και μία εικόνα. Τα πολλά μηνύματα προκαλούν σύγχυση στον καταναλωτή.
• Διαχωρίστε μέσα στον χώρο τις κατηγορίες των προϊόντων, π.χ. συμπληρώματα διατροφής, πρώτες βοήθειες, καλλυντικά, βρεφικά, περιποίηση ποδιών, εναλλακτικά κ.λπ.
• Δημιουργήστε ένα σημείο πώλησης στο φαρμακείο σας με μια γόνδολα που θα έχει προσφορές και δώρα.
• Αν σας το επιτρέπουν τα τετραγωνικά, δημιουργήστε έναν ειδικό χώρο μικρής διάστασης, που θα λειτουργεί ως θεραπευτικός και συμβουλευτικός, και εκεί θα μπορείτε να αλλάξετε ένα τραύμα, να πάρετε την πίεση ή να κάνετε μια ένεση.
• Μην ξεχνάτε το added value. Ένα φαρμακείο δεν αρκεί να είναι απλά όμορφο, πρέπει να είναι και καλό. Πρέπει να αναδεικνύει την προσφορά έτσι ώστε να γίνεται αντιληπτή από τον πελάτη. Ένα καλό φαρμακείο δημιουργεί την επιθυμία αγοράς.
• Φροντίστε το φαρμακείο σας να μυρίζει όμορφα, χρησιμοποιώντας διάφορα αιθέρια έλαια. Προσοχή στην υπερβολή!
Όχι
• Αφαιρέστε τα πολλά προωθητικά υλικά πάνω από τον πάγκο εξυπηρέτησης.• Διαφοροποιηθείτε από τα γειτονικά φαρμακεία.
• Αφαιρέστε τα διάφορα προωθητικά σταντ που εμποδίζουν την πρόσβαση και τη διέλευση του πελάτη μέσα στο φαρμακείο.
• Μην υπερφορτώνετε με πολλά προϊόντα τα ράφια. Η υπερβολή εμποδίζει την οπτική επικοινωνία με τον πελάτη, καθώς δεν βρίσκει αυτό που ψάχνει και στο τέλος δεν αγοράζει. O αριθμός των προϊόντων δεν πρέπει να είναι τυχαίος, γιατί ούτε η πώληση είναι τυχαία.
Tέλος, θυμηθείτε ότι αυτό που θέλει ο πελάτης είναι το μυαλό σας. Προσφέρετε απλόχερα την επιστημονική συμβουλή σας και τις γνώσεις σε θέματα υγείας και φροντίδας.
Κλειώ Βασιλοπούλου,creative director GOODNEWS