anastasiou

Η ελληνική εταιρεία φαρμακευτικών καλλυντικών κάνει εξαγωγές σε 20 χώρες και αναπτύσσεται αξιοποιώντας τους Ελληνες επιστήμονες.

Αν κάποιος προ 20 ετών μιλούσε για ελληνική καινοτομία θα τον θεωρούσαν τρελό. Η χώρα μας είχε εξελιχθεί σε Μέκκα των εισαγωγών επιλέγοντας ένα μοντέλο κατανάλωσης που τη βύθισε και όχι το μοντέλο της έρευνας, της τεχνολογίας και της τελικής παραγωγής αγαθών. Κι όμως, μια χώρα της οποίας τα πανεπιστήμια χρόνο με τον χρόνο έβγαζαν άξιους επιστήμονες θα μπορούσε να είναι διαφορετική. Θα μπορούσε εν έτει 2017 να συγκρατεί τους ανθρώπους αυτούς και να μην τους βλέπει να μεταναστεύουν σε άλλες χώρες με το φαινόμενο του brain drain.


Κόντρα στα παραπάνω, ένας κλάδος δείχνει τον δρόμο που η χώρα μας συνολικά όφειλε να ακολουθήσει. Είναι αυτός των φαρμακευτικών καλλυντικών, όπου ήδη εταιρείες με βάθος και έρευνα όπως οι Κορρές και Apivita μεγαλουργούν. Εσχάτως τον χορό της επιτυχίας σέρνει και η Frezyderm. Μια βιομηχανία που φέτος γιορτάζει τα 31 χρόνια από την ίδρυσή της, με ανάπτυξη και αύξηση εξαγωγών.

Το ισχυρό σημείο της είναι ακριβώς αυτό που θα αποκαλούσαμε «εθνική πληγή». Η αξιοποίηση δηλαδή των Ελλήνων επιστημόνων, τους οποίους η διοίκησή της θεωρεί τύχη για τη χώρα μας. Είναι οι άνθρωποι εκείνοι που με νέες ιδέες βοήθησαν την εν λόγω επιχείρηση να παράγει καινοτόμα προϊόντα και να γίνει ισχυρός ανταγωνιστής με τις πολυεθνικές, οι οποίες κατά κανόνα είναι αρκετά δυσκίνητες. Και οι άνθρωποι αυτοί, επειδή βρήκαν δουλειά μέσα στην κρίση, το αναγνωρίζουν και δίνουν την ψυχή τους για το καλύτερο αποτέλεσμα, όπως μας λέει ο πρόεδρος της Frezyderm Γιάννης Αναστασίου.

Το 2016 για την ελληνική εταιρεία, λοιπόν, πήγε καλά, το 2017 συνεχίζει την ανοδική πορεία και το 2018 -κατά τη διοίκησή της- θα πάει ακόμα καλύτερα. Και όλα αυτά διότι η Frezyderm δεν έμεινε στο κοινότοπο σλόγκαν που λέει ότι «η κρίση γεννάει ευκαιρίες», αλλά το εφάρμοσε στην πράξη. Είδε έγκαιρα τις αλλαγές που έφερνε στην αγορά. Οι δύο μέτοχοι, τα αδέλφια Γιάννης και Ευθύμιος Αναστασίου, εντόπισαν την πρόκληση και ξανοίχτηκαν προκειμένου να τα αλλάξουν όλα: τη φιλοσοφία και τον προσανατολισμό των επενδύσεων, αλλά κυρίως επέλεξαν να εντάξουν στην επιχείρησή τους νέους ανθρώπους με φρέσκες ιδέες. Δημιούργησαν πριν από έναν χρόνο θυγατρική στο Λονδίνο και δύο e-shop, ένα στο Λονδίνο και ένα στην Ισπανία. Οι επενδύσεις, όμως, δεν σταματούν εδώ καθώς αναζητούνται συνεχώς καινούριες αγορές στο εξωτερικό, παράγονται νέα καινοτόμα προϊόντα και ενισχύεται το τμήμα Ερευνας και Ανάπτυξης (R&D).

Ενα εντυπωσιακό στοιχείο που αναφέρει ο κ. Γ. Αναστασίου είναι ότι συμβολή στην επιτυχία έχει και το ελληνικό φαρμακείο, καθώς πολλοί φαρμακοποιοί είναι ανήσυχοι, ψάχνουν το ιδιαίτερο για την πελατεία τους και ο κόσμος ζει μια εμπειρία που δεν τη συναντά κανείς σε άλλες χώρες. Η επινοητικότητα του Ελληνα φαρμακοποιού δίνει σε εξίσου ανήσυχες εταιρείες όπως η Frezyderm την ευκαιρία να δημιουργήσουν πρωτοπόρα προϊόντα που ανταποκρίνονται στις ανάγκες του κοινού. Στην τελευταία χρήση η εταιρεία είχε κύκλο εργασιών κοντά στα 40 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 20%, και κέρδη 3,2 εκατ. (άνοδος 15%), με πολύ χαμηλό δανεισμό και συνεχή αύξηση εργαζομένων. Με πίστη στους νέους ανθρώπους, ο κ. Γ. Αναστασίου συγκαταλέγεται σε έναν μικρό αριθμό Ελλήνων επιχειρηματιών οι οποίοι ηγούνται δυναμικών εταιρειών που επέλεξε ο διεθνής μη κερδοσκοπικός οργανισμός Endeavor ως πρότυπο business leader, μια που η δράση και τα αποτελέσματά τους μπορούν να εμπνεύσουν νέους που ενδιαφέρονται να δραστηριοποιηθούν ως επιχειρηματίες.

Πηγή: newmoney.gr

Flash not installed.

 

Flash not installed.

GE100 campaign 300 
banner-dynamiki
2ο Π.Ε.Σ.Φ.ΦΑ. Banner 300X3001