Αντί λοιπόν να φροντίσει το Υπουργείο να επαναλειτουργήσει η Επιτροπή Διαπραγμάτευσης, να εκπαιδευτεί και να στελεχωθεί άμεσα, και φυσικά, επιτέλους να ολοκληρώσει τη δημιουργία του πολύπαθου Οργανισμού ΗΤΑ (μνημονιακή υποχρέωση με προθεσμία τον Ιούλιο του 2017 που παρατάθηκε για ένα έτος και ακόμη δεν έχει γίνει οτιδήποτε), και να στελεχωθεί ο ΕΟΦ με νέο Πρόεδρο, περιπλέκει ακόμα περισσότερο την κατάσταση αλλάζοντας τους κανόνες στον τρόπο αξιολόγησης.
Οι αλλαγές που προτείνονται αφορούν κυρίως στην «προσωρινή» Επιτροπή Αξιολόγησης, καθιστώντας το προσωρινό μονιμότερο του μονίμου!! Οι προτεινόμενες αλλαγές στα εξωτερικά κριτήρια, θα προκαλέσουν ακόμα μεγαλύτερες καθυστερήσεις καθώς θα απαιτούνται 5 χώρες από ένα καλάθι 8 για να μπορεί να αποζημιωθεί μια νέα θεραπεία. Το νομοσχέδιο εξαιρεί γενόσημα και σταθερούς συνδυασμούς από την αξιολόγηση δημιουργώντας ερωτηματικά σε σχέση με την δραστικότητα, αλλά και το συμφέρον του κράτους σε σχέση με την τιμή αποζημίωσής τους ενώ παράλληλα τα εξαιρεί μαζί με τα Βιο-ομοειδή από την διαπραγμάτευση εμποδίζοντας το σύστημα να πετύχει περεταίρω εξοικονομήσεις. Είναι γνωστό ότι τα γενόσημα αλλά και άλλης νομικής βάσης off patent προϊόντα, κοστίζουν κάποια και 3 φορές περισσότερο στον ΕΟΠΥΥ από τα αντίστοιχα πρωτότυπα προϊόντα.
Ταυτοχρόνως, επιτρέπει την εθελουσία μείωση τιμής, επίσης παρακάμπτοντας το σύστημα ΗΤΑ – διαπραγμάτευση, με αποτέλεσμα τον κίνδυνο δημιουργίας μονοπωλίων από off patent προϊόντα μεγάλης κυκλοφορίας, που είναι και η μόνη πραγματική απειλή για γενόσημα και βιο-ομοειδή, με επιπλέον απειλή της προσβασιμότητας των ασθενών σε αναγκαίες θεραπείες.
Είναι υποχρέωση του Υπουργείου, επισημαίνει η Ελληνική Εταιρεία Αντιρευματικού Αγώνα (ΕΛ.Ε.ΑΝ.Α.) να εξασφαλίσει την θεραπεία των ασθενών με το καλύτερο φάρμακο στην καλύτερη τιμή και είμαστε πεπεισμένοι ότι αυτό μπορεί να συμβεί μόνο με την αξιολόγηση και διαπραγμάτευση όλων ανεξαιρέτως των φαρμάκων.