Ζούμε στην εποχή του internet. Μπορούμε να επιβιώσουμε επαγγελματικά αν δεν ξέρουμε να οδηγούμε, δεν μπορούμε όμως αν δεν ξέρουμε στοιχειωδώς να χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο. Η ηλεκτρονική συνταγογράφηση και άλλες εφαρμογές κάνουν αυτήν την ανάγκη επιτακτική. Αφού λοιπόν δεν μπορούμε να το αποφύγουμε, ας το απολαύσουμε, αξιοποιώντας τις δυνατότητες που μας δίνει το διαδίκτυο!
Τι μπορεί να προσφέρει το internet συγκεκριμένα για το φαρμακείο;
• Εμπορική εκμετάλλευση μέσω της δημιουργίας ηλεκτρονικού καταστήματος. Μια απόφαση, βεβαίως, που απαιτεί δέσμευση και σημαντική δουλειά και από την πλευρά του φαρμακοποιού.
• Για ικανοποιητικό αποτέλεσμα, απαιτείται σωστά σχεδιασμένη και συστηματική δουλειά από όλους τους εμπλεκόμενους.
Ξεκινώντας την παρουσία μας στο διαδίκτυο
Πριν ακόμα ξεκινήσουμε τη διαδικασία
• Έχουμε άποψη για το περιβάλλον και τον ανταγωνισμό
• Έχουμε ξεκαθαρίσει στο μυαλό μας για ποιο λόγο θέλουμε να κάνουμε αυτή την κίνηση
– Το «Όλα προς τα εκεί πηγαίνουν» ή το «αφού το κάνουν όλοι θα το κάνω και εγώ», ΔΕΝ είναι ο σωστός λόγος.
– Σωστός λόγος πιθανώς να είναι: «Θα άρεσε στους πελάτες μου να τους προσφέρω και την (τάδε) υπηρεσία από το διαδίκτυο» ή «θέλω να δημιουργήσω ένα ηλεκτρονικό κανάλι πωλήσεων που θα είναι ξεχωριστό γιατί…» ή «θέλω να προωθήσω το φαρμακείο μου μέσα από ενημερωτικά άρθρα και συμβουλές προς τους πελάτες μου»…
Πώληση από το διαδίκτυο
• Καταρχάς, δεν υπάρχει μέχρι στιγμής κάποιο νομικό πρόβλημα εφόσον μιλάμε για παραφαρμακευτικά προϊόντα.
• Κάτω από τις προϋποθέσεις που αναφέρονται στη συνέχεια, είναι μια θετική προοπτική. Αν δεν πληρούνται όμως, θα μας πάει αρκετά πίσω, τόσο ως επένδυση σε χρόνο και χρήμα, όσο και ως παρουσία της επιχείρησης στο διαδίκτυο.
Πώληση από το διαδίκτυο – Προϋποθέσεις
Το ηλεκτρονικό κατάστημα, θα πρέπει να το αντιμετωπίσουμε ως ξεχωριστή επιχείρηση, με ιδιαίτερες ανάγκες και απαιτήσεις, τις οποίες μάλιστα θα πρέπει για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα να εξερευνήσουμε. Απαιτείται λοιπόν:
• Πολύ καλή οργάνωση αποθήκης, ηλεκτρονική καταγραφή προϊόντων.
• Διάθεση για έρευνα σε βάθος της διαδικτυακής αγοράς, search engine marketing, έρευνα ανταγωνισμού
• Οργάνωση εξυπηρέτησης πελατών
• Εργατοώρες, υπομονή και επιμονή
Πώληση από το διαδίκτυο – Πλεονεκτήματα για το φαρμακείο
Είναι πολύ πιθανόν, η σωστή εμπορικά κίνηση να μην αποσκοπεί σε άμεση πώληση. Όμως, η σταδιακή μετάβαση της επιχείρησης στο διαδίκτυο, έχει τα εξής σημαντικά πλεονεκτήματα:
• Προστιθέμενη αξία στο φαρμακείο μέσα από νέες υπηρεσίες και ενημέρωση του κοινού του
• Νέο κανάλι διανομής και πωλήσεων
• Γρήγορη και εύκολη αποστολή πληροφοριών και μηνυμάτων
• Μετρήσιμα αποτελέσματα και απόδοσης δαπάνης
• Ευρεία γεωγραφική πρόσβαση/πανελλήνια εμβέλεια.
• Δημιουργία σχέση εμπιστοσύνης με τη νέα γενιά που είναι εξοικειωμένη με τις νέες τεχνολογίες
• Πρόσβαση σε νέο καταναλωτικό κοινό που δεν είχατε προσεγγίσει μέχρι τώρα.
• Σταθερά ανοδική προσέλευση πελατών και απόκτηση νέων μόνιμων πελατών
• Newsletter: Αποστολή newsletter, για ενημέρωση πελατών σχετικά με τις νέες προσφορές κλπ
• Search engine marketing: το φαρμακείο σας εμφανίζεται πιο συχνά και πιο ψηλά στα αποτελέσματα μηχανών αναζήτησης, όπως είναι π.χ. η google, όταν οι ενδιαφέρομενοι αναζητούν προϊόντα που διαθέτει το e-shop σας
• Όντας οι πελάτες του e-shop χρήστες των social media, διαδίδουν τη φήμη τoυ φαρμακείου μέσω Facebook και Twitter και άλλων συστημάτων κοινωνικής δικτύωσης
Πώληση από το διαδίκτυο – Πλεονεκτήματα για το κοινό
• Χαμηλότερο κόστος
• Ευχέρεια χρόνου αναζήτησης. Αναλυτική παρουσίαση του προϊόντος, κατάλογος, προσφορές, μηχανισμός αναζήτησης, άμεση ενημέρωση για νέα προϊόντα και προσφορές
• Αγορές 24ωρες το 24ωρο
• Εξοικονόμηση χρόνου
• Ανάλυση εκπτώσεων στην αγορά
Ανδρέας Λουκάκης, Web Services Director K-Provoli/Goodnews