Πώς θα αναγνωρίσουμε τα συμπτώματα του εμφράγματος και πώς πρέπει να αντιδράσουμε.
kardia 2
Σε Συνέντευξη Τύπου που πραγματοποίησε η Ελληνική Καρδιολογική Εταιρεία, στις 30 Ιανουαρίου 2014, παρουσιάστηκε η Κοινωνική Καμπάνια Ενημέρωσης «Δράσε Τώρα. Σώσε μια Ζωή» που αφορά στην αναγνώριση των συμπτωμάτων του οξέος εμφράγματος του μυοκαρδίου και τους τρόπους έγκαιρης αντιμετώπισης του.
Η εκστρατεία ενημέρωσης ξεκινάει την Παρασκευή 31 Ιανουαρίου 2014 με τηλεοπτικό και ραδιοφωνικό σποτ που θα προβάλλεται από όλους τους τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς της χώρας. Επιπλέον, ενημερωτικό έντυπο και αφίσα που θα διανεμηθεί σε ιδιωτικά ιατρεία, νοσοκομεία, κέντρα υγείας και χώρους υψηλής επισκεψιμότητας του κοινού.

Κατά την διάρκεια της εκδήλωσης ο Πρόεδρος και ο Αντιπρόεδρος της Ελληνικής Καρδιολογικής Εταιρείας, κύριος Ιωάννης Καλλικάζαρος και κύριος Στέφανος Φούσας, τόνισαν την σοβαρότητα του θέματος που προσεγγίζει η κοινωνική καμπάνια, καθώς το έμφραγμα του μυοκαρδίου αποτελεί την κύρια αιτία θνητότητας και νοσηρότητας στην χώρα μας. Ο Υπεύθυνος του προγράμματος Stent for Life για την Ελλάδα και μέλος του ΔΣ της ΕΚΕ, κύριος Ιωάννης Κανακάκης, παρουσίασε την εκστρατεία ενημέρωσης «Δράσε Τώρα. Σώσε μια Ζωή», όπως επίσης και αποτελέσματα επιστημονικών ερευνών που αποδεικνύουν την σημασία του παράγοντα χρόνου στην αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση του περιστατικού. Σύμφωνα με τις έρευνες αυτές, το 30% των συνολικών περιστατικών εμφράγματος στην Ελλάδα, απευθύνεται στο σύστημα υγείας σε λιγότερο από 3 ώρες μετά την εμφάνιση των συμπτωμάτων και συγκεκριμένα σε μέσο χρόνο τα 131 λεπτά για τους άντρες και 162 λεπτά για τις γυναίκες. Το υπόλοιπο 70% των περιστατικών αντιμετωπίζονται από κάποιον επαγγελματία υγείας σε περισσότερο από 3 ώρες από την εμφάνιση των πρώτων συμπτωμάτων.

Στόχος της καμπάνιας είναι να ενημερώσει το ευρύ κοινό και τους ασθενείς με ιστορικό οξέος στεφανιαίου συνδρόμου για τους παράγοντες που το προκαλούν, τα συμπτώματα που έχει ο ασθενής σε περίπτωση εμφράγματος για την άμεση αναγνώριση τους, τα διαφορετικά συμπτώματα ανάμεσα σε άντρες και γυναίκες ασθενείς καθώς και η μείωση του χρόνου μεταξύ των πρώτων συμπτωμάτων και της έναρξης κατάλληλης θεραπείας όλων των περιστατικών, σε λιγότερο από 60 λεπτά. Ο χρόνος αυτός είναι επαρκής, σύμφωνα με τους επιστήμονες, για την μείωση της νοσηρότητας και θνητότητας από εμφράγματα. Μεταξύ των μηνυμάτων που προβάλλονται, εκτός από τον αριθμό του ΕΚΑΒ 166, γίνεται αναφορά και στον πανευρωπαϊκό αριθμό έκτακτης ανάγκης 112 στον οποίο μπορεί κάποιος να απευθύνεται για άμεση βοήθεια από οποιαδήποτε χώρα της Ευρώπης.

Στα πλαίσια της πρωτοβουλίας για την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση του κοινού για τους παράγοντες που προκαλούν περιστατικά εμφράγματος και για τον σωστό τρόπο αντιμετώπισης τους, πραγματοποιείται σε δύο στάδια, πανελλαδική τηλεφωνική έρευνα, απαραίτητη για την καταγραφή της αντίληψης του κοινού.
Στο διάστημα 15-23 Δεκεμβρίου 2013, πραγματοποιήθηκε η πρώτη φάση της έρευνας σε περισσότερα από 600 άτομα, άνω των 18 ετών, σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και άλλα μεγάλα αστικά κέντρα. Οι ερωτήσεις στις οποίες απάντησαν οι ερωτώμενοι αφορούσαν αναγνώριση συμπτωμάτων καρδιακού επεισοδίου και γνώση παραγόντων που τα προκαλούν, αναγνώριση συμπτωμάτων σε άντρες και γυναίκες ασθενείς, ορθή αντίδραση καθώς και αριθμό τηλεφώνου που θα καλούσαν για άμεση βοήθεια σε περίπτωση εμφράγματος.

Τα αποτελέσματα που προέκυψαν και παρουσιάστηκαν κατά την εκδήλωση, έδειξαν ότι η πλειοψηφία του κοινού, 7 στους 10, γνωρίζει ότι η αθηρωματική πλάκα ευθύνεται για την εκδήλωση καρδιακού επεισοδίου, ενώ 6 στους 10 θεωρούν λανθασμένα ότι τα συμπτώματα είναι κοινά σε άνδρες και γυναίκες. Όσο αφορά τον τρόπο αντίδρασης, 7 στους 10 θα καλούσαν ασθενοφόρο για την μεταφορά του ασθενούς σε νοσοκομείο, ενώ 1 στους 10 θα οδηγούσε προς το κοντινότερο νοσοκομείο, κάτι το οποίο δεν προτείνεται για την βέλτιστη αντιμετώπιση του περιστατικού. Τέλος, με την διεξαγωγή της έρευνας αυτής καταγράφηκε ότι μόνο το 5% του δείγματος γνωρίζουν την χρήση του τηλεφωνικού αριθμού 112.

Η έρευνα θα επαναληφθεί μετά το τέλος προβολής της κοινωνικής καμπάνιας ενημέρωσης, για να καταγραφεί η επίδραση της στην αντίληψη του κοινού.
Η εκστρατεία, η οποία υλοποιείται με την υποστήριξη της φαρμακευτικής εταιρείας AstraZeneca, αποτελεί μέρος της πρωτοβουλίας Stent for Life η οποία ξεκίνησε από τη σύμπραξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης Επεμβατικής Καρδιολογίας (EAPCI), του EuroPCR, της Ομάδας Εργασίας της Ευρωπαϊκής Καρδιολογικής Εταιρείας για το Acute Cardiac Care και των Καρδιολογικών Εταιρειών των συμμετεχόντων χωρών, στην ετήσια συνάντηση της Ευρωπαϊκής Καρδιολογικής Εταιρείας το 2009 στην Βαρκελώνη. Μεταξύ των χωρών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα είναι η Ιταλία, η Πορτογαλία, η Γαλλία και η Τουρκία.

6o PCCTr 300x300 banner
Nuro 400LC Banner MAR2023 copy
vian
SIGNATURE PAD BANNER 2

Flash not installed.

300x300 DATABOXAD

Web Banner χάρτης Pharmacorner.gr