Μία εικόνα αξίζει χίλιες λέξεις!

branding
Παραθέτουμε εν συντομία τα βασικά σημεία που κάθε φαρμακείο θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη του εάν επιθυμεί να έχει ένα άρτιο branding.

voithos farmakeiou

Σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη σε οχτώ χώρες της Ευρώπης, οι ερωτώμενοι έθεσαν τον φαρμακοϋπάλληλο στην υψηλότερη θέση σε εκτίμηση από όλους τους υπαλλήλους που τους εξυπηρετούν στις καθημερινές συναλλαγές τους!

farmakopoios 10

Η αγορά του φαρμακείου αλλάζει δραματικά. Είναι κοινή συνείδηση ότι οι φαρμακοποιοί βρίσκονται αφενός προ μέτρων που θα μειώσουν αισθητά τους τζίρους τους και, αφετέρου, απροετοίμαστοι για το πώς θα αντικαταστήσουν τους χαμένους τζίρους τους.
Ο εκπαιδευμένος φαρμακοποιός και η ομάδα του θα κάνει τη διαφορά μεταξύ του φαρμακείου που θα επανατοποθετηθεί επιτυχώς στην αγορά και του ανεκπαίδευτου που θα δυσκολευτεί να ανταπεξέλθει.

clip image002

Ζούμε στην εποχή του internet. Μπορούμε να επιβιώσουμε επαγγελματικά αν δεν ξέρουμε να οδηγούμε, δεν μπορούμε όμως αν δεν ξέρουμε στοιχειωδώς να χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο. Η ηλεκτρονική συνταγογράφηση και άλλες εφαρμογές κάνουν αυτήν την ανάγκη επιτακτική. Αφού λοιπόν δεν μπορούμε να το αποφύγουμε, ας το απολαύσουμε, αξιοποιώντας τις δυνατότητες που μας δίνει το διαδίκτυο!

customer-service

Το φαρμακείο, περισσότερο ίσως από κάθε άλλη επιχείρηση, οφείλει να είναι προσηλωμένο στην εξυπηρέτηση του πελάτη. Ο πελάτης περιμένει από το φαρμακείο ελπίδα και συμβουλή, καθώς πολλοί πελάτες είναι ασθενείς ή χρόνια πάσχοντες, και η συμβουλή από το φαρμακείο έχει ιδιαίτερη βαρύτητα. Επίσης, όλα τα προϊόντα φαρμακείου (καλλυντικά κ.λπ.) απαιτούν διάγνωση της ανάγκης του πελάτη και σαφείς συμβουλές για τη χρήση τους.

perganta1

Σε μία λαμπρή τελετή που οργανώθηκε από την Ernst & Young Ελλάδος στο Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, πραγματοποιήθηκε στις 7 Δεκεμβρίου η βράβευση των νικητών που διαγωνίστηκαν και διακρίθηκαν για την επιχειρηματική τους δραστηριότητα. Η κ. Λιλή Περγαντά, ιδρύτρια και πρόεδρος της Power Health, τιμήθηκε με το βραβείο «Αυτοδημιούργητος Επιχειρηματίας» για το 2011.

aithousa

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε το σεμινάριο για το Business Plan φαρμακείου, που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, τον Νοέμβριο.
Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου επισημάνθηκε η αναγκαιότητα σχεδιασμού και προγραμματισμού για κάθε σύγχρονη επιχείρηση, ιδιαίτερα σε συνθήκες οικονομικής κρίσης, και παρουσιάστηκαν οι ιδιαιτερότητες του φαρμακείου ως επιχείρησης, οδηγώντας βήμα-βήμα τους συμμετέχοντες στη δημιουργία επιχειρηματικού πλάνου για το φαρμακείο τους.

Συνταγή επιτυχίας για επιτυχημένη παρουσία στο διαδίκτυο!

clip image002

Πρακτικά, η έννοια του internet marketing είναι συνυφασμένη με αυτή του Search Engine Marketing (SEM). Η (εμπορική) παρουσία μας στο internet δεν σημαίνει απολύτως τίποτα αν δεν την παρακολουθεί κάποιος, και κυρίως το κοινό που μας ενδιαφέρει.
Για να κάνουμε γνωστή την παρουσία μας, εκτός από τα social media, το κυριότερο μέσο είναι οι μηχανές αναζήτησης, και κατά 90% το Google.


Μηχανές αναζήτησης

Μιλώντας για μηχανές αναζήτησης, εστιάζουμε πάντα το ενδιαφέρον μας στο Google, που εξυπηρετεί παγκόσμια περίπου το 90% των χρηστών (εκτός λίγων εξαιρέσεων στην Ασία).

Πώς λειτουργεί το σύστημα της αναζήτησης;

Καθημερινά, το Google με κάποια ειδικά προγράμματα (robots) καταγράφει το περιεχόμενο δισεκατομμυρίων σελίδων, καθώς επίσης και τις συμπεριφορές των επισκεπτών σε εκατομμύρια ιστότοπους. Τα στοιχεία που καταγράφονται, αξιολογούνται με έναν ιδιαίτερα πολύπλοκο αλγόριθμο.
Με βάση αυτή την αξιολόγηση και, βέβαια, τις λέξεις που θα αναζητήσουμε, δημιουργείται στιγμιαία μια λίστα (χιλιάδων) αποτελεσμάτων (Search Engine Result Pages – SERP).
Πρώτο βρίσκεται αυτό που το Google θεωρεί πιο σχετικό με την αναζήτησή μας (αντικειμενικά κριτήρια που ισχύουν για όλους) και ακολουθούν τα υπόλοιπα με την ίδια λογική.

Η επιτυχία του Google

Η πολύ θετική ανταπόκριση που βρήκε το Google οφείλεται κυρίως στο ότι αντιμετώπισε την αξιολόγηση του χαώδους διαδικτύου με έναν τρόπο κοινώς αποδεκτό και απολύτως δημοκρατικό.
Όσο πιο σχετικό είναι το περιεχόμενό σου, τόσο καλύτερη η αξιολόγησή σου (relevancy). Όσο πιο πιθανό είναι να βρεθεί κάποιος τυχαία στον ιστότοπό σου, τόσο πιο σημαντικός είναι (random surfer model).
Έτσι, κατάφερε να κερδίσει την εμπιστοσύνη μας, δίνοντάς μας τα -όσο το δυνατόν- πιο σχετικά αποτελέσματα.

Search Engine Optimization (SEO) & Pay Per Click (PPC)

Σε κάθε αναζήτηση, το Google «επιστρέφει» 2 ομάδες περιεχομένου, που είναι άμεσα συσχετισμένες με τις λέξεις που χρησιμοποιήσαμε (keywords).

Η μία ομάδα είναι τα κανονικά αποτελέσματα της αναζήτησης, που το Google θεωρεί πιο σχετικά. Το Google, λοιπόν, καταγράφει και αξιολογεί, και το περιεχόμενο του δικού μας ιστότοπου, με βάση έναν ιδιαίτερα πολύπλοκο αλγόριθμο (τον οποίο κανείς δεν γνωρίζει με ακρίβεια).

Αυτονόητο: Όλοι θέλουν να «βγαίνουν ψηλά» στα αποτελέσματα του Google. Είναι το κλειδί για επισκεψιμότητα και δίνει αξία στο site.
Όμως, για να γίνει αυτό, πρέπει πρώτα να επιλέξουμε λέξεις-κλειδιά που μας ενδιαφέρουν (αυτά που πιθανώς θα αναζητήσουν οι πελάτες μας) και, στη συνέχεια, να βελτιστοποιήσουμε το περιεχόμενό μας για να πάρει «καλό βαθμό» από το Google.

Αυτή η διαδικασία ονομάζεται Search Engine Optimization (SEO).

Ενδεικτικά, παράγοντες που επηρεάζουν την αξιολόγηση ενός Ιστότοπου, σε μια αναζήτηση, είναι:

- Πόσες φορές αναφέρεται η λέξη στο σύνολο του κειμένου (keyword density).

- Αν είναι σε απλό κείμενο, σε επικεφαλίδα, σε bold, στο url (διεύθυνση) του site.

- Αν βρίσκεται σε λέξεις-κλειδιά που ορίζουμε εμείς για το άρθρο (meta tags, meta description).


- Αν υπάρχουν και πόσες σχετικές λέξεις με τη λέξη-κλειδί στο κείμενό μας . Για παράδειγμα, σε μια αναζήτηση για αυτοκίνητο, θα καταγραφεί αν υπάρχουν λέξεις όπως τιμόνι, ρόδα, κινητήρας κ.λπ.

- Αν υπάρχουν link (σύνδεσμοι) από άλλα site προς το δικό μας, χρησιμοποιώντας τις συγκεκριμένες λέξεις… και δεκάδες ακόμα παράγοντες.

Η δεύτερη ομάδα αποτελεσμάτων, που θα μας φέρει το Google σε μια αναζήτηση, είναι και πάλι άμεσα συνδεδεμένη με τη λέξη-κλειδί (αυτό που αναζητήσαμε).

Η διαφορά όμως είναι ότι πρόκειται για διαφήμιση και, επομένως, είναι πληρωμένη. Πιο συγκεκριμένα, ο διαφημιζόμενος πληρώνει για κάθε click που γίνεται στη διαφήμισή του: Pay Per Click (PPC).

mhxanes

Ο διαφημιζόμενος φτιάχνει μια διαφήμιση κειμένου και επιλέγει:
• Σε ποιες λέξεις-κλειδιά θα εμφανίζεται.
• Πόσα χρήματα προσφέρει για κάθε κλικ (bid).
• Πότε, σε ποιους και για πόσο θα εμφανιστεί η διαφήμιση.
• Σε ποιο σημείο ακριβώς του site του θα οδηγεί ο σύνδεσμος της διαφήμισης (landing page).

Και αρκετούς ακόμα παράγοντες, μέσα από μια πλατφόρμα που προσφέρει το Google.

 

Μείνετε συντονισμένοι!
Επόμενο άρθρο: Hλεκτρονικό κατάστημα-Προϋποθέσεις και πλεονεκτήματα


Ανδρέας Λουκάκης, Web Services Director K-Provoli/Goodnews

farmakopoios 10

Κύριοι πελάτες του φαρμακείου είναι οι ασθενείς με χρόνια νοσήματα, οι πελάτες καλλυντικών και οι νέοι πελάτες.

clip image002
Social Media είναι μια διαρκής συζήτηση που γίνεται σε όλον τον πλανήτη. Ένα «οικοσύστημα» στο οποίο πολλοί ξοδεύουν τον περισσότερο χρόνο τους. Πηγή ειδήσεων, πληροφόρησης, κοινωνικότητας, δικτύωσης και, βέβαια, δουλειάς.

Θα αλλάξει κάτι στο μέλλον; Θα συνεχίσει η έκρηξη της χρήσης του διαδικτύου σε όλες τις πτυχές της προσωπικής και επαγγελματικής ζωής;

300x300 PharmaPoint 24 1 1
IDEEAF Banner 300x300 1
Piktocare Banner 300x300
300x300 copy
300X300pharmacorner

Web Banner χάρτης Pharmacorner.gr